top of page

Pro prodej nemovitosti na dnešním měnícím se trhu je moderní online marketing stále důležitější

Prodávali jste někdy nemovitost prostřednictvím realitní kanceláře? Pokud ano, jak jste byli spokojeni s profesionalitou a znalostmi makléře nebo makléřky? Byli jste v péči někoho progresivního, kdo používal všechny možné technologické a marketingové vychytávky k tomu, aby nalezl kupce co nejdříve, nebo jste byli ve spárech tzv. realitního rybáře, který pouze zveřejní inzerát a čeká, kdo se chytí?

Od počátku své realitní kariéry i v mé předchozí obchodně marketingové kariéře ve velkých společnostech jsem vždy věřil v to, že použít musím všechny dostupné a moderní prostředky k tomu, abych byl v cíli první. I v realitním obchodu existuje povolený marketingový doping, který může prodej nemovitosti urychlit. Makléř musí vždy vložit na začátku prodeje všechny své marketingové dovednosti do vygenerování co největšího zájmu o vaši nemovitost. Když se mu to podaří, musí ukázat, že je skvělý obchodník, který odolá útokům na snížení kupní ceny od kupujících, nepřistoupí na nevýhodné požadavky na úpravu v kupní smlouvě a ve finále pro vás získá aktuálně nejvýhodnější možné podmínky.


Doba není jednoduchá. Realitní trh se aktuálně v přímém online přenosu každým dnem mění. Po dlouhé době velmi omezené nabídky nemovitostí na trhu je dost pravděpodobné, že se na trhu objeví v následujících měsících řada nemovitostí od lidí v ekonomických problémech. Bude se jednat o rodiny, které na hraně svých příjmů koupily např. na hypotéku svůj vysněný byt nebo dům a aktuálně se ukázalo, že živitelé rodiny zrovna nepracují v dnes perspektivním oboru a buď již přišly o práci nebo jim významně poklesly příjmy. Řadu nemovitostí také dají do prodeje investoři do AirBnB turistických bytů, protože řada z nich byla také nakoupena na úvěry. A mohl bych určitě jmenovat i další skupiny, které svoji nemovitost budou potřebovat prodat. Zkrátka stoupne nabídka a kupec se bude hledat složitěji než doposud.


V tento moment prodávající musí mít makléře, který rozumí marketingu i obchodu. To, že makléři bude krýt záda zdatná právní kancelář považuji za samozřejmost. Pokud se chystáte prodat nemovitost, zaměřte se tedy na vyhledání někoho, kdo marketing a obchod umí.


Co bude důležité?

  • Skvělá prezentace nemovitosti, která musí vyniknout ve srovnání s ostatními na trhu.

  • Profi fotografie, home staging a v dnešní době, kdy řada lidí nechce zbytečně chodit, kam nemusí, stále důležitější virtuální prohlídka.

  • Silná prezence na realitních portálech podpořená neustálou podporou tzv. topováním tak, aby vaše nemovitost byla neustále mezi prvními zobrazovanými.

  • Propagace na sociálních sítích. Pozor, nejde pouze o Facebook, ale také o další sítě, kde se pohybují také bonitní komunity potenciálních kupců jako je Linkedin, Twitter, Tumbls, Instagram a Pinterest.

  • Na sociálních sítích nejde pouze o zveřejnění příspěvku, jde zejména u Facebooku a Instagramu o velmi detailně cílené kampaně. Pokud je makléř zkušený, dokáže správně definovat profil ideálního kupce a pak svojí kampaň přesně zamířit.

  • Vyberte si makléře, který je duší obchodník a má v obchodování nejen s realitami zkušenosti. Ideální je, pokud vám váš budoucí makléř dokáže prokázat své dosavadní výsledky a reference.

  • Dnešní doba, kdy jsme na trhu, který prochází šokem z nečekaného dočasného zastavení ekonomiky, je u prodeje stanovení správné ceny nemovitosti velmi důležité. Chtějte před začátkem spolupráce od realitního makléře detailní analýzu současného trhu a aktuálních nabídkových i realizovaných kupních cen. Špatně stanovená cena vás může stát statisíce či miliony potenciálního zisku nebo může vaši nemovitost díky přehnaně vysoké ceně udělat neprodejnou. Čím déle bude předražená nemovitost veřejně prezentována, tím více jí to škodí a finální prodej oddaluje. Trh zpravidla během prvních dvou až tří týdnů sám ukáže, jaká aktuální tržní cena je.


Při výběru makléře přeji všem šťastnou ruku. Pokud byste chtěli spolupracovat s někým, kdo výše zdůrazňovanými zkušenostmi disponuje, zavolejte mi na 603 377 791. Rád to s vámi osobně prodiskutuji.


Podívejte se na můj vlastní příklad virtuální prohlídky zajímavé nemovitosti zde.


Všem v dnešní neklidné době přeji pevné zdraví.


Váš makléř z Barrandova

Jan Halík

29 zobrazení0 komentářů
bottom of page